diumenge, 16 de novembre de 2014

"D'ací a sis minuts tornem..." Publicitat a televisió


                          Allò important no costa diners. Fotografia (i emoció) pròpia. Sense marca.

El meu amic Paco López m'ha enviat el seu darrer apunt al Blog Llima, al voltant de la publicitat de Nadal.  Aquest, i aquest altre (i tots els que escriu ell), són articles molt valuosos i útils per entendre el fenomen publicitari: estratègies, mecanismes per manipular, idees creatives, clixés... En parlarem a classe.
També, us enllace ací amb un article del diari Público sobre el sexisme a la publicitat. 
És evident que la finalitat de la publicitat és vendre, i per aconseguir-ho es recorre a generar desitjos i confondre-les amb necessitats. A vendre'ns productes que satisfaran les mancances afectives, de seguretat, de prestigi... (és a dir, objectes materials per omplir buits anímics, per posar-ne un exemple). A fer que ens identifiquem amb el protagonista des del primer fotograma...
Tot açò, junt amb el que ja hem treballat a classe, donarà peu a un bon debat, no ho penseu?

2 comentaris:

Alexjandro Ocaña Jimenez ha dit...

En general,en aquestes últimes classes hem estat veient els anuncis de la lotería de Nadal,els hem comentat en classe i em dit el que cada anuncu preten transmeternos i me esta agrandant perque es una cosa que mai
m´havia plantejat fet i és prou interessant.

Paula Gimeno ha dit...

Totes aquestes campanyes publicitaries de l'article les podem relacionar amb tot alló que hem estudiat a classe aquests dies. No em vaig adonar dels missatges que ocultava la publicitat i de totes les xiques i xics objecte que hi havia per a manipular la nostra opinió fins que no la vam estudiar detenidament, ara ja fique més atenció a les coses que ens diuen.És inceíble tot el que s'amaga darrere d'un anunci!