dilluns, 22 de setembre del 2014

Hi ha algun cinèfil per ací?



Potser algú de vosaltres, abans de triar l'assignatura de cine i més... ja havia notat la picada del cuquet del cinema. A "Els Simpson", per posar només un exemple, hi ha un munt d'homenatges a pel·lícules famoses de tots els temps, i, us ho assegure, és un plaer descobrir-los-hi. 


El cert és que el cinema, quan és art (sí, xiquets i xiquetes: tot el que veieu a la pantalla gran no ho és, ni de bon tros, però ja en parlarem) és un art amb un alt grau d'expansió (un altre parèntesi: ens arriba molt poca cosa de fora dels EEUU i d'Europa) i, almenys, reconeixem molts èxits del cine europeu i del nord-americà. 


Gràcies al meu amic Francesc J. López, que ha compartit la notícia amb mi (gràcies, Paco!), us puc oferir aquest divertiment cultural: el diari ARA ha publicat aquesta entrada, amb un vídeo que recull, en cinc minuts, cent de les escenes més famoses de la història del cinema. Hi inclou un enllaç per verificar quantes n'hem encertat. De segur que, d'ací a un any, la vostra cultura cinematogràfica haurà millorat considerablement. I és que el seté art estarà molt, molt present enguany. Xe, de cine!

dimecres, 17 de setembre del 2014

Voyage dans la Lune (Georges Méliés, 1902)


El cinema va representar una gran revolució al segle XX. Avui dia, malgrat la competència d'altres formats, manté una posició preeminent en les arts plàstiques. 3D i efectes especials diversos intenten atraure un públic que va cada vegada menys a les sales.
Però... com començà la màgia del cine? Us avance el film de Méliès, un gran creador d'il·lusions. En parlem a classe?





dimarts, 16 de setembre del 2014

Llegir imatges

Encetem aquest blog, destinat a l'assignatura Llengua i imatge, amb un recull d'enllaços que ens acosten a imatges polisèmiques, riques, artístiques... que recullen moltes de les característiques que hem analitzat a classe.
Paga la pena de veure obres d'Arcimboldo, aquesta pàgina de l'xtec que analitza exhaustivament La persistencia de la memoria, i la galeria de dibuixos d'Escher. Seleccioneu-ne algun i en parlem.
No us oblideu, tampoc, de dur a classe alguna imatge, seleccionada per vosaltres, amb anàlisi denotativa i connotativa. Llegir i comprendre. Veure i mirar. Comunicar.